İnternette Ürün Hedef Kitlesi Nedir? Sanal Mağaza Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?
İnternette satışa çıkaracağınız ürünün e-ticaret sitenizden veya pazardan alabilecek müşteriye geniş anlamda hedef kitle denir. İnternette satılacak ürününüzü talep edenler olacaktır. Bunu talep edenlerden oluşan gruba hedef kitle denir.
Sizinle aynı ürünü satan aynı kitleyi hedefleyen başka firmalarda olacaktır. İnternet üzerinde satışa başlamadan önce hedef kitlenizle ilgili araştırma yapmalısınız.
Rakiplerinizin sitelerin incelemelisiniz. Sizin ürünlerinizi satıldığı pazar sitelerini incelemelisiniz. Sizin ürününüzü satan e-ticaret sitesi yok ise şanslısınız. Sizin ürünlerinizi satan e-ticaret sitesindeki içerik, özellikler, detayları gözden geçirmeniz gerekir.
Rakiplerinizin ana sayfa düzenlerini, kategori yapısını detaylı bir şekilde incelemelisiniz.
Belirlediğiniz hedef kitle için e-ticaret site raporlarını araştırmalısınız. Bu raporları incelemeli ve kendi hedef kitlenize göre stratejiler geliştirmelisiniz.
Bundan sonra yapılacak bütün iş geliştirme planları bu hedef kitleye göre geliştirilmelidir.
Firmamız E-Ticaret Web Tasarım, E-Ticaret Web Site Destek, E-Ticaret Google Reklamları konularında size yardımcı olabilir.
KİTLE ve RAKİP araştırması, e-ticaret RAPORLARI , hedef STRATEJİSİ