DOA Ürün Nedir? Arızalı Ürünlerde DOA Süreci Nasıl İzlenir?

DOA kelime olarak Defective OArrival harflerinden oluşur. Kutusundan çıkarıldığında veya ilk kullanımda veya erken bozulmuş olan donanım veya yazılım problemi olan ürünlerdir.

Arızalı DOA Ürün Nedir?
Arızalı Ürünlerde Nasıl Bir Süreç İzlenir?
Ürünlerde DOA Garantisi Nasıldır?

DOA Ürün Nedir? DOA Ürünlerde Nasıl Bir Süreç İzlenir?

Arızalanan Ürünlerde Tüketici Kanunu

Satın aldığınız bir ürün, kısa bir süre sonra arıza yapabilir. Fatura tarihiniz 6 aydan kısa ise, DOA kapsamında işlem yapılır. 6502 sayılı kanunla Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun satış tarihinden sonraki 6 ay içinde üründe ayıp olduğunun yetkili teknik servis tarafından tespit edilmesi durumda; tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarım talep etme hakkını verir.

Bu fatura tarihinde sonraki 6 aylık süre distribütör sözleşmelerine veya marka teknik destek sözleşmelerine göre değişmektedir.

Yetkili Servis Tarafından Onarılan DOA Ürün Nedir?

Satın aldığınız bir ürünün kutusunda hasar yok ise yani kargoda hasar oluşmamış ise, açtığınızda üründe hasar var ise bu ürün DOA üründür. Örneğin ürün fabrikada üretim hatalı bir şekilde kutulanmış olabilir. Ürün taşıma sırasında aşırı darbelere uğradığında arıza yapar.

Satın aldığınız bir ürünü açtınız ve ilk kez kullanıyorsunuz. Ürün çalışmadı veya çalışırken çeşitli arızalar verdi. Bu ürün DOA üründür. Sonuçta hata tüketicinin elinde ortaya çıkmış olabilir.

Ayrıca arızalı yeni ürünler yetkili servislerce onarılır ve garantisi yeniden başlatılarak daha ucuz satışa sunulur.  Başka bir değişle arızalı ürün onarım yapılarak tekrardan satılır. Benzer şekilde Yetkili Servis tarafından onarılan yeni ürünler de DOA ürün denilmektedir.

DOA Ürünlerde Arıza Süreci Nasıl İzlenir?

Arızalı DOA Ürünlerde Nasıl Bir Süreç İzlenir?

Yeni satın aldığınız ürün arızalı olduğunu düşünüyorsanız. Satın aldığınız ürün ile ilgili olarak ürüne ait fatura, garanti belgesi, aksesuarları ve var ise orijinal kutusuyla birlikte ürünü aldığınız satıcıya gidilir. Ürünün orijinal kutusu olmadığı durumlarda, sağlam/muadil ve hasarsız bir kutu ile satıcıya gidilir.

Satıcı ürünü faturası ve süresi itibarı ile DOA kapsamında olup olmadığını inceler. Tüketici Kanunlarına göre DOA süresi  6 ay olmaktadır. Ancak bazı markalar bu süreyi ticari (şirketlere kesilen faturalar) faturalar için 1 ay uygulamaktadır.

Arızalı Üründe DOA Formu

Satıcı ürünün gerçekte arızalı olup olmadığını kontrol edip Yetkili Servise gönderir. Yetkili Servis ürün inceler ürün için Servis Formu doldurur. Yetkili Servis formunda teknik inceleme ile markanın DOA Formu onaylanır. Bazı markalar Bayi Servis Formunu da DOA Formu onayı olarak kabul etmektedir.

Alıcının isteğine göre işlemler yapılır;

  • Kesilen fatura kadar para iadesi yapılır veya
  • Ürün aynısı mevcut ise birebir değiştirilir veya
  • Ücretsiz onarım işlemi yapılır.

Alıcının isteğine göre işlemler yapılarak süreç sonlandırılır. Para iadesi, birebir değiştirme, ücretsiz onarım süreleri markalara göre değişmektedir.

DOA Ürünlerde Garanti Nasıldır?

DOA Ürünlerde Garanti Nasıldır?

Satın aldığınız ürünlerde 2 yıl distribütör veya marka garantisi bulunmaktadır. Garanti başlangıcı satın alma tarihidir.

Aldığınız DAO ürün ve satın aldığınız ürünün de garantisi süresi 2 yıldır. Garantiler süreleri satın alma tarihinden itibaren başlar. Başlangıç tarihi, faturasın veya irsaliyenin üzerinde yazan tarihtir. Garanti Belgesi belgesinin üzerindeki tarih garanti başlangıç tarihidir.

Firmamız satış yapılan ürünler, yenilenmiş veya onarılmış DOA bilgisayar ürünleri değildir. Firmamızın ürünleri DOA kapsamında olup, ürünlerle ilgili Tüketici Hakları Kanunlarını ve Distribütör Sözleşmelerini uygular.

Kategoriler: Bilgisayar Donanım

Paylaş

Kingston Yetkili Satıcı
Sandisk Yetkili Satıcı
Samsung Yetkili Satıcı
WesternDigital Yetkili Satıcı